عجله در باب علائم ظهور؛ خلاف امام زمان شناسی است

نوشته شده توسط : خادم سایبری

 هر مسئله‏ای که اهمیت و مقبولیت عمومی داشته باشد، مخاطرات و تهدیدها نسبت به آن از ناحیه سودجویان و فرصت طلبان بیشتر است؛ ازجمله این مسائل که دارای شاخصه‏های جهانی و همگانی است، ظهور منجی است که به منزله اعتقاد و باور عمومی در همه ادیان مطرح شده است. طبیعی است افرادی که به دنبال منفعت و سودجویی فردی هستند، با آزمندی بسیار و با ظاهرسازی فریبنده به اغفال مردم می‏پردازند تا به نیّت سوء خود برسند.

از این رو بیان نشانه‏ها و علائم ظهور، ضروری است و رهبران و بزرگان دین، برای جلوگیری از این انحراف ها و کج‏روی ها و برای حفظ باورهای اصیل مردم، باید منجی و مصلحِ آخرالزمان را با تمام شاخصه‏ها و خصال معرفی نمایند و برای ظهور و قیام او نشانه‏ها و علائمی را بیان کنند تا مردم در تمیز سره از ناسره در تحیر و تردید نمانند.
بنابراین برای بررسی و تحلیل این مسئله به بیان سلسله مباحثی با عنوان فرهنگ امام زمان شناسی از آیت الله فاطمی نیا می پردازیم:

"بنده درمطالعات ناقابلم دیدم در تاریخ اسلام، در معارف اسلام، کلا در مباحث اسلامی، گمان نمی کنم هیچ فصلی بزرگتر از فصل یا باب مخصوص به امام زمان(ع) باشد، این طور باید بگوییم: باب مربوط به حضرت، بزرگترین و پرفصل ترین باب است.
روایات زیادی داریم درمورد علائم ظهور، علائم ظهور بحث بسیار بزرگی است، متاسفانه بعضی ها در همین بحث بی احتیاطی می کنند.
یک از مباحث در فرهنگ امام زمان شناسی این است که ما درمورد نظر دادن در امور مربوط به حضرت نباید عجله کنیم. یکی پیدا بشود بگوید فلان علامت در فلان جا دیده شده، با عجله این را بخش نامه کنیم و به همه بگوییم. این ها خلاف فرهنگ امام زمان شناسی است.
همین جنگ خلیج که اتفاق افتاده بود، در سطح وسیعی گفته می شد که، در دمشق روی قبر شیخ محی الدین عربی ابیاتی نوشته، که حتی ابیاتی را هم روی کاغذ می نوشتند که نمی دانم "تکثر النار فی الخلیج.." آتش در خلیج زیاد می شود و چه می شود، بنده رفته بودم دمشق، با اینکه خدا شاهد است، یک وقت هایی انسان چیزی را ندیده می داند که دروغ است یا راست، بالاخره یک حسابی در دست هست، ما هم طلبه ایم دیگه، یک کتابی بگویند فلان جا هست می فهمیم که هستن یا نیست. هر کسی در کار خودش وارد است. من دیدم این ها به دروغ شبیه تر است.
بنده قبر محی الدین عربی را در دمشق پیدا کردم، دیدم یک کلمه هم از این حرف ها روی قبر محی الدین نیست، نمی دانم یک عده از این ساختن ها و پرداختن ها چه کیفی می کنند، داعیشون چیه، این ها از کجا آب می خورند و از کجا مشروب می شوند این ها همش قابل تامل است! 
یک وقتی دو تا جوان از نواحی تهران آمده بودند در خانه ما، که با تو کار خصوصی داریم، گفتم قضیه چیه؟ گفتن یک نفر با حضرت مربوطه، خلاصه با شما کار داره.گفتم اگر مربوطه بالاخره یک چند تا نشانی بیارین تا من بفهمم.
فردا آمدند گفتند نشانی این است که شما یک کتاب درباره امیرالمومنین نوشتین، گفتم اتفاقا ننوشتم این یکیش، این یک دروغ، دیگه چی؟ نشانی دوم هم دروغ بود. گفتم آقا التماس دعا بفرمائید معطل نشوید.
خدا شاهده است، زبانم بسته است، به همین امام زمان روحی له الفداه قسم، یک عده توی این مملکت بیست و چهار ساعت با آبروی حضرت بازی می کنند! و این ها نمی ترسند؟! این ها این کارها را می کنند حضرت اشراف خاصش را از روی این ها بر می دارد، حضرت این ها را طرد می کند.

 

نباید در باب علائم ظهور عجله کرد
یکی از ابواب، باب علائم ظهور است در این ها نباید عجله کنیم، تا یک تقی شد، بگوییم بله این از علائم ظهور است. مثلا یکی از علائم ظهور خروج سفیانی است، یک عده می گویند سفیانی فلان کس در فلان جا است. من این را سی سال است که می دانم الحمدلله ولی تا حالا خرجش نکردم، حالا یقین نداریم فلانی سفیانی باشد، چه ضرورت دارد که بگوییم،چه ضرورت دارد آشوب راه بیندازیم، بلکه یک وقت اصلا سفیانی در نیامد.
چرا نباید بگوییم؟ به این نکته عنایت بفرمائید، چون احادیث ثابت است،ولی این اندیشه ها، پدیده ها متزلزل است. هیچ وقت ثابت را با متزلزل نمی سنجند.
خدا ان شاء الله درجات امام را متعالی تر کند، واقعا این انقلاب خیلی مزایا داشت، قبل از انقلاب یک منبرهایی درست شده بود، نمی دانید چقدر فانتزی، یک چیزی می گفت مثلا از موسیو فلان کس نقل می کرد بعد می گفت این همان است که امام صادق گفته است! بابا فردا ممکن است این ها جاخالی بدهند! این قدر تا به حال در مباحث علمی جاخالی داده اند، الان در پزشکی می بینید مرتب جاخالی می دهند، یک دوائی که سی سال تجویز می شود از رده خارج می شود، چون فلان مشکلات را به بار می آورد. فلان نظریه علمی که بیست سال طرفدار داشته، جاخالی داده، می گن نفهمیدیم!
حالا چه طور می توانیم آیات قرآن را با چیزهایی که متزلزل است، تطبیق بدهیم. تا یک چیزی می فهمند، می گوییند این همان چیزی است که فلان آیه به آن اشاره کرده است! از این چیزها ردیف می کردند، یک عده فکر می کردند این منبرها علمی است. اینکه در منبر، مثلا بگوید فروید! یا فلان آقا، منبر علمی شده و شق القمر شده است!
نه بابا هنر آخوند این است که قال الصادق را خوب بفهمد، این حرف ها چیه؟! هنر من اگه طلبه باشم اینه که سخن امام صادق رو خوب بفهمم، گفت هر کسی را بهر کاری ساختند، به قول اون استادمون که می گفت: منبر سفینة النجاته، از اینجا مردم باید بهره بگیرن، اصلاح بشن.
علی کل حال این یک شیوه بسیار زشت و ضد فرهنگ امام زمان شناسی است که ما هر تقی را که بشنویم، بگیم امام زمان ظهور میکنه! 
من پانزده روز پیش از این خبری دریاقت کردم، که در مهدیه هم نگفتم، گفتنی نبود آخه، بعضی از منسوبین ما در جده ساکن هستند، گاهی صحبت می کنیم، یک روزنامه نویس در جده تیتر درشت نوشته بوده که نیمه ماه رمضان آخر دنیاست! من نیومدم به شما بگم، چی کار داریم بگیم، حالا خوب بود مثلا من چهارده ماه رمضان می گفتم بعد شما با یک حالتی بیاین مهدیه که مثلا امشب از مهدیه برگردیم به خونه می رسیم یا نه! مگه مرض دارم بگم؟! حالا یک کسی یک تخمی یک جا کاشته، "الباطل یموت به ترک ذکره" باطل را هرچه ترکش بکنی بهتره، البته آخوند های سعودی هم در مقابلش در آمدند که این حرف ها مزخرفه برای اینکه قیامت یک علائمی داره که هنوز دیده نشده.
خلاصه آقا علائم ظهور یک دریاست، البته خیلی از این ها الحمدلله انجام شده، الان قسمت زیادی از علائم ظهور حضرت دیده شده، کمیش مونده، ما منتظر این چندتا کمیم، اگه اون ها انجام بگیره دیگه ظهو معطلی نداره! منتهی باید دقت کنیم، زود گوش به حرف دکون دار ندیم، بله ظهور سفیانی، صیحه آسمانی، این ها از علائم حتمیه ظهور است، ولی حالا سفیانی کیه؟، به ما چه ربطی داره؟! یک عده آمدن گفتن، بله، قسم حضرت عباس که فلان کس است در فلان جا!، به ما چه ربطی داره؟!


عبارت نشون می ده خروج سفیانی، خروج می دونی به چی می گن؟ خروج به شورش می گن، یک نفر از منزل خودش خارج بشه به اون خروج نمی گن، خروج مختار به چی می گن، مختار چی کار کرده بود، مختار می خواست حکومت رو بگیره، این سفیانی هر کس هست در هر کجا هست، که ما نمی دانیم، بالاخره از اون ها نیستیم که زود باور باشیم، زور حرف بزنیم، این هر کس هست خروج می کنه، شورش راه می اندازه، هر وقت سفیانی خروج کرد، ظهور حضرت بعد از او هیچ معطلی نداره! فرمود: "فلا ظهور الا بعد خروج سفیانی و صیحه" صیحه آسمانی هم می آید، اون هم خیلی مسئله مهمی است.
و عرض کنم که بالاخره این ها چیزهای سنگینیه! این ها این طور نیست که هرکسی بفهمه، روایت داریم که حضرت در مشرق باشه، شیعیان در مغرب حضرت رو می بینند، من نمی خوام بگم حضرت میاد در تلویزون ها، ولی ما یک استاد داشتیم می گفت، تلویزیون امکان این امر رو ثابت کرده، قدیمی ها می گفتن آخه چه طور میشه انسان در مغرب بشینه، مشرقی ها ببیننش، لااقل الان با آمدن تلویزیون امکان این قضیه ثابت شده. روایت قریب به این مضامین است، خداوند به گوش و چشم شیعیان مدد می رساند، که مولایشان را از همه جا می توانند ببینند.
 

ادامه دارد/


منبع: خبرگزاری شبستان





:: بازديد از اين مطلب : 834
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : چهار شنبه 6 شهريور 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


نوروز تان فاطمی

اشکان دو چشمان ترم چون دریاست/ امسال تمام روزیم از زهراست(س)/ از بوی تنور فاطمه(س) فهمیدم/ سالی که نکوست از بهارش پیداست/ سال نو مبارک/
اين وبلاگ تحت حمايت هيچ ارگان و نهادي نمي باشد و در جهت مقابله با تهاجم فرهنگي توسط افسران جوان جنگ نرم در استان مرکزی طراحي شده است طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری بدون ذكر منبع ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد و شرعا حرام می باشد . معبر سایبری ساوه از جمعی وبلاگ های ارزشی استان مرکزی